Ik verhuis

Ik verhuis en kies voor Poweo
voor mijn gas en/of elektriciteit

Ik ben nog geen klant

Om in te tekenen bij Poweo (2 keuzes):

  • Ik teken online in, 24 u/24 en 7/7, in enkele minuten.

  • Ik bel een Poweo adviseur op het gratis
    nummer 0800 291 91 van maandag tot vrijdag van 9 tot 19 u en op zaterdag van 9 tot 13 u

Intekenen

Om in te tekenen, heb ik de volgende elementen nodig:

 

  • Mijn bankgegevens (IBAN),
  • Mijn EAN-code;
  • Indien mogelijk, de meterstand van de teller(s).

Wij helpen u om een simulatie te doen van uw energieverbruik om het bedrag van uw maandelijkse voorschotten te bepalen.

Ik ben al klant

Ik vraag de overdracht van mijn contract aan (2 keuzes):

  • Ik vul mijn verhuisformulier online in op MyPoweo Klantenzone.

  • Ik neem contact op met de Poweo Klantendienst op het nummer 078 79 04 79 van maandag tot vrijdag van 9 tot 19 u en op zaterdag van 9 tot 13 u*

Inloggen op MyPoweo

Om in te tekenen, heb ik de volgende elementen nodig:


  • Mijn bankgegevens (IBAN),
  • Mijn EAN-code;


Wij helpen u om een simulatie te doen van uw energieverbruik om het bedrag van uw maandelijkse voorschotten te bepalen.

Waarom kiezen voor Poweo

Veranderen is makkelijk
Geen administratieve
stappen

Geen afsluiting
Zelfde energie
Zelfde teller

Vrijblijvend
Geen verbrekings-
kosten

Eenvoudig
Eén enkel aanbod
tegen een vaste prijs

Antwoorden op uw vragen over een verhuis

Kan ik mijn verhuis online doorgeven?

Jazeker.

Om uw verhuis door te geven, surft u naar uw MyPoweo Klantenzone en raadpleegt u de Express Verhuisdienst.

Het duurt enkele minuten om dit formulier in te vullen met de volgende gegevens: 

  • De EAN-codes voor elektriciteit en/of gas (oud en nieuw adres)
  • De meterstanden voor elektriciteit en/of gas (oud en nieuw adres).

 Wij raden u aan het online formulier ten minste 15 dagen vóór uw verhuis in te vullen. 

  • Het nummer van de teller voor elektriciteit en/of gas (oud en nieuw adres) 
  • Het jaarlijks referentieverbruik voor het nieuwe adres. 

Poweo doet alle nodige stappen om uw contract over te dragen!

Als ik al klant ben, waarom moet ik dan mijn verhuis aanmelden?

Zonder informatie van uw kant, blijft u titularis van het contract van uw oud adres.

Dit betekent dat u uw abonnement en het verbruik blijft betalen op dit adres, terwijl u hier niet langer woont! Het is ook noodzakelijk wanneer u net uw intrek in een nieuwe woonst hebt genomen om de energie aan te sluiten in uw nieuwe woning, zelfs wanneer de elektriciteit en gas reeds werken.

Indien er immers geen contract wordt afgesloten op uw naam voor uw nieuwe adres, kunnen de elektriciteit en gas op eender welk moment afgesloten worden door uw Distributienetbeheerder!

Hoe wijzig ik mijn adres na mijn verhuis?

Het is belangrijk ons te melden dat u verhuisd bent, zodat wij uw contract zo snel mogelijk kunnen overdragen naar uw nieuw adres.

Hiervoor surft u naar uw MyPoweo Klantenzone en raadpleegt u de Express Verhuisdienst. Wij vragen u om enkele minuten de tijd te nemen om dit formulier in te vullen met de volgende gegevens:

  • De EAN-codes voor elektriciteit en/of gas (oud en nieuw adres) 
  • De meterstanden voor elektriciteit en/of gas (oud en nieuw adres) 
  • Het nummer van de teller voor elektriciteit en/of gas (oud en nieuw adres) 
  • Het jaarlijks referentieverbruik voor het nieuwe adres.

Poweo doet alle nodige stappen om uw contract over te dragen, u hoeft niets te doen!

U kunt indien u wil ook contact opnemen met de Poweo Klantendienst op het nummer 078 79 04 79 en dit van maandag tot vrijdag van 9 tot 19 uur en op zaterdag van 9 tot 13 uur (lokaal tarief vanaf een vaste lijn of gsm).

Uw Poweo adviseur zal daarna het nodige doen om uw contract over te dragen naar uw nieuwe adres.

De energie werd afgesloten op mijn nieuw adres, wat moet ik doen?

Geen probleem, wij sluiten u uiteraard aan op het net!

Zodra u ons dit laat weten, zullen wij alles in het werk stellen om uw woning van energie te voorzien. Houd wel rekening met een technische termijn van 5 tot 10 dagen vanaf het moment van de aanvraag.

Neem vandaag nog contact op met de Poweo Klantendienst op het nummer 078 79 04 79, en dit van maandag tot vrijdag van 9 tot 19 uur en op zaterdag van 9 tot 13 uur (lokaal tarief vanaf een vaste lijn of gsm).

Wanneer moet ik het energieovernameformulier downloaden?

Het energieovernamedocument wordt gebruikt in geval van:

  • een verhuis, 
  • intrek in een nieuwe woning, 
  • verkoop en aankoop van een gebouw, 
  • scheiding, o overlijden...

Klik hier om dit document te downloaden.

Moet ik mijn contract opzeggen wanneer ik verhuis?

U kunt uw verhuis doorgeven via de Express Verhuisdienst van Poweo in uw Klantenrekening MyPoweo. Wanneer u verhuist, zijn wij technisch verplicht uw contract af te sluiten op uw vorige adres en een nieuw contract te openen op uw nieuwe adres.

Om u het leven makkelijker te maken tijdens deze belangrijke stap, stellen wij u voor enkele minuten de tijd nemen en een formulier in te vullen met de volgende gegevens:

De EAN-codes voor elektriciteit en/of gas (oud en nieuw adres) De meterstanden voor elektriciteit en/of gas (oud en nieuw adres) Het nummer van de teller voor elektriciteit en/of gas (oud en nieuw adres) Het jaarlijks referentieverbruik voor het nieuwe adres.

Naar het formulier

Indien u wil, helpen wij u graag bij deze stap. Neem contact op met de Poweo Klantendienst op het nummer 078 79 04 79 en dit van maandag tot vrijdag van 9 tot 19 uur en op zaterdag van 9 tot 13 uur (lokaal tarief vanaf een vaste lijn of gsm).

* Ik ben klant en neem contact op met de klantendienst

×
Poweo Le 1er juillet 2014, Direct Énergie s'internationalise et se lance sur le marché belge sous la marque « Poweo by Direct Energie » ou www.poweo.be 0800 291 91 http://www.poweo.be/fileadmin/templates/img/logo-belgique.svg